Tisdag

Ett tecken på att fantasin är dålig är när man sätter rubriken Tisdag på inlägget, jag ber om ursäkt.
Jag får skylla på för lite sömn, 01.30 blev klockan innan jag kom i säng. Som vanligt var det Badcompany 2 som höll mej vaken.

Om jag ska vara ärlig så var jag inget vidare på BFBC1 vilket säkert Daniel, Sara och Kim kan intyga(men dom knarkade BF1 och var omänskliga), men nu börjar jag bli rätt nöjd med mitt spel. I 1.an körde jag som Medic eller Sniper, men dom klasserna har jag gått ifrån helt i 2:an. Assault och Engineer är det som gäller nu och dom klasserna verkar passa mej mycket bättre

Den 25:e släcks demot ner och man får vänta drygt en vecka innan spelet släpps, kan bli lite abstines då.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Det börjar komma rätt mycket kul att ladda ner till Xboxen, både originalspel, demos och indiespel.

Eftersom priset på originalspelen ligger lite för högt mot för vad man får ge på webhallen mm är det mest demos och indiespel jag laddar ner. Bäst är Trial HD, ett sjukt beroendeframkallande spel som alla gillar oavsett vilken typ av spel dom gillar, lätt att komma igång och extremt svårt att bemästra .Kolla in recensionen på gamereactor


Igår laddade jag ner Curling 2010, (nej jag är inte sjuk). Det är riktigt kul om man är 2 som spelar. Man kan köra 2 spelare med riktiga regler, eller upp till 4 st samtidigt i lite andra varianter av curling.Ett onlineläge finns också.

Det är ingen ide att jag länkar till några screenshoots eftersom det ser astråkigt ut :) Det finns att ladda ner en spelbar demo på den så man inte köper grisen i säcken.

Andra höjdare är Braid och The Misadventures of P.B Winterbottom , 2 st Pussel/platformspel som lika gärna kunde gjorts av nått stort spelföretag

Jag laddade ner ett gammalt klassisk spel förra veckan. Track and Field . Snack om nostalgi, 1983 kom det sjuk frustrerade spelet som fullkomligt käkade handkontroller. Lite kul med lite nostalgi, men livslängden är 15 min sedan blir man förbannad och vill bara ha sönder saker.

Alla spel jag nämnt finns det spelbara demos att testa, gör det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0