Battlefield Bad Company 2

Battlefield Bad Company 2

På onsdag ska jag in till Gamestop i Linköping för att boka BFBC2 Limited Edition. Jag tänker lämna in 2 spel , då får man köpa spelet för 1:- , det är ju överkomligt :) Dom har en lista på sin hemsida med titlar dom inte tar emot, det kan vara bra att kolla in den innan ni åker dit med Kung Fu Panda och Guitar Hero Aerosmith

Demot på spelet har legat ute ett tag nu och det är nog det mest generösa demo jag kört. 1 hel muliplayerbana och möjligheter att låsa upp ett vapen i varje klass gör att man fått gott om tid att testa spelet ordentligt, ett smart drag av Dice för det är svårt att inte fastna för spelet. Det första BF var det klart bästa onlinespelet, betydligt roligare än det i mina ögon väldigt stela och tråkiga Modern Warfare.

Nu har Dice putsat på detaljerna och gjort ett spel som är bättre än originalet på alla punkter. Grafiken var inte så vass och lite murrig i BF om man ska vara ärlig, men nu är den knivskarp och helt underbar. Möjligheten att modifiera sitt vapen genom att byta sikte är en nyhet jag ser framemot att testa, i förra spelet föll en del vapen på att siktet var kasst, jag körde tex hellre med MG 36:an än M 60:an bara pga siktet, nu kan man alltså skräddarsy sitt vapen och ryktet säger att man ska kunna modifera övriga utrustningen också vilket ger en rollspels liknande känsla, och det vill man ju ha.

Redan på releasdageen kommer det att finnas nedladdningsbart material, vad det är vill dom inte säga "We have an in-game store where you get free content or you can buy new content to the game, so it's a very integral part of the game that we will have a long post-launch campaign. "I think people will be thrilled to see what's in that already. On day one, you will get some really cool stuff," Låter spännade! Man kommer säkert bränna lika mycket pengar där som man gjort på att köpa låtar till Rock Band

Den 4: Mars släpps spelet

Här är ett litet smakprov:
http://www.gamereactor.se/grtv/?id=6746

Vill man kolla in vilka vapen som kommer finnas med i spelet så rekomenderar jag den här sidan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0